woensdag 13 mei 2009

Vintage Artist Tribute - Dr. Nina Simone






Ik ben gek op goeie muziek en dan met name lounge, jazz en soft rock.
Een van mijn favoriete artiesten is Nina Simone en ik ben dan ook in het bezit van alle nummers. Met een ongekend talent voor componeren zorgt Nina ervoor dat je iedere bezielde muzikale boodschap die zij overbrengt met zoveel emotie ervaart, omdat je het gevoel hebt dat ze vlak naast je staat en een persoonlijk gesprek met je voert. Dat is de ware kunst van music making.

Nina Simone werd in 1933 geboren als Eunice Waymon en bespeelde al op 4-jarige leeftijd de piano. Haar muziekleraar erkende haar talent en richtte het "Eunice Waymon Fund" op, dat ervoor zorgde dat Nina haar studie kon voltooien. Ze studeerde aan de Julliard School of Music in New York en het was de bedoeling dat ze als pianiste aan de slag ging. Maar haar fenomenale stem bleef niet onopgemerkt en in de late 50s nam ze haar eerste plaat op voor muziekmaatschappij Bethlehem Label.
Nina composeerde, speelde de piano, zong en had de volledige regie over haar repertoire. Ze wordt met recht de hogepriesteres van muziek genoemd. Een aantal personal favorite songs: I'm Feeling Good, Pirate Jenny, Work Song, Don't Let Me Be Misunderstood.
Enkele beter bekende nummers van Nina Simone zijn:
-Here Comes The Sun
-I've Got Life
-My Baby Just Cares For Me
-I Loves You Porgy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten